Monday, April 13, 2015

Kebocoran di dalam rumah/keretakan di konkrik/leaking/bocor di dinding/leakages/malaysia waterproofing contractor/bocor













Beberapa gejala kebocoran di rumah #Malaysia #KualaLumpur #Selangor mungkin termasuk bunyi air yang mengalir walaupun air telah ditutup, peningkatan yang mengejutkan dalam bil air anda, tempat lembap atau tempat panas di lantai atau permaidani anda. Keretakan dalam lantai atau dinding juga boleh menunjukkan isu asas yang serius, dan anda harus segera memanggil seorang pakar kalis air (waterproofing specialist) yang pakar dalam papak pengesanan kebocoran dan pembaikan. Menentukan sumber kebocoran boleh sedikit rumit, dan memastikan bahawa ia adalah betul dimeteraikan adalah penting untuk memastikan bahawa kebocoran sepenuhnya tetap dan kerosakan yang tidak bersambung.kebocoran paip boleh menitis ribuan gelen air sebulan ke sekitar permukaan tapak konkrit dan tanah.  Air ini boleh jadi tanah tepu air (semua rongga tanah dipenuhi air,tiada udara), menyebabkan ia membengkak dan tolak atas asas itu sendiri, akhirnya menyebabkan ia beralih dan rebah. Ini adalah apa yang menyebabkan asas untuk retak atau dinding rumah anda untuk retak jika asas telah beralih terlalu banyak. Sama ada anda mengesyaki kebocoran kecil atau satu yang besar, setelah tapak konkrit anda diperiksa oleh kontraktor kalis air profesional yang pakar dalam pengesanan tapak  kebocoran dan pembaikan akhirnya akan menjimatkan masa anda dan duit simpanan anda. Kebocoran ini boleh menyebabkan sejumlah besar kerosakan jika tidak dibaiki dengan segera.

Oleh kerana harga yang meningkat untuk bahan dalam pembinaan, kualiti rumah yang dibeli di #Malaysia #KualaLumpur #Selangor lebih cenderung untuk mengalami masalah seperti keretakan pada konkrit, kebocoran air & kegagalan elektrik / paip dan lain-lain Konkrit sering retak. Ia tidak dapat diiktiraf sebagai berpengalaman. Pembinaan konkrit memerlukan sendi pembinaan (construction joint) dan sendi sejuk (cold joint). Semua bukaan ini yang tidak diingini dalam struktur konkrit boleh menyebabkan masalah yang sangat serius berkenaan kebocoran air.

Ramai pemilik rumah mulai sedar bahawa pengaliran air di tempat asas-asas konkrit akan mendapati keretakan di bawah tanah mereka, tandas / dinding mandi & tapak bumbung pada pemeriksaan lebih dekat. Selain itu retak juga terjadi disebabkan oleh pengecutan kering, pergerakan haba, dan sebab-sebab lain. Jika retak kecil terjadi, ianya tidak akan menyebabkan masalah serta-merta. Tetapi dari masa ke semasa, retak kecil akan membesar dan menyebabkan masalah punca sakit kepala utama, termasuk mengurangkan integriti struktur atau kebocoran air.

Dengan menutup retak kecil itu, pemilik rumah dapat menyimpan beratus-ratus malah beribu-ribu ringgit. Walaupun retak kecil tidak bocor sekarang, akhirnya air mungkin mencari jalan melaluinya. Kami membekalkan poliuretana buih (Polyurethane foams) suntikan untuk semua jenis pembaikan retak asas. Suntikan retak telah dijalankan untuk beberapa tahun. Dalam banyak kes, suntikan retak akan dapat menyelesaikan masalah.

Retak pada tandas / dinding mandi & tapak bumbung akan menyebabkan masalah yang  utama untuk menyelesaikan nya. Sebagai contoh, untuk tandas /dinding mandi, jubin / mozek keperluan untuk digodam & dibersihkan, sebelum memohon lapisan baru fleksibel akrilik bersimen polimer lapisan kalis air. Kemudian, ujian kolam tradisi perlu di jalankan untuk memeriksa kebocoran & mengikut jubin yang diletakkan. Prosedur ini akan mengambil masa yang lama dan berharga beribu- ribu ringgit.

Jadi, bagaimana kita boleh membantu anda menyelesaikan masalah anda dengan kos yang minimum yang dapat membantu anda menyimpan lebih daripada separuh kos menggunakan pembaikan biasa, dan hanya mengambil masa sehari? Polyurethane (PU) buih sistem suntikan adalah penyelesaian anda!

Bagaimana sistem suntikan berbuih PU berfungsi??

Pertama, kita tebuk lubang ke sebelah retak dan pada sudut supaya apabila lubang melintasi melalui retak ia berbuat demikian di tengah-tengah dinding. Untuk menyuntik ke dalam retak, adalah perlu untuk memasang pelabuhan suntikan, juga dikenali sebagai  mekanikal packer. Kedalaman lubang gerudi yang bersilang retak harus di suatu tempat berhampiran dengan pusat struktur, jika boleh.

Apabila packer diketatkan, Polyurethane form akan bercampur-campur dalam tekanan pam suntikan, maka Polyurethane form akan disuntik melalui mekanikal packer ke dalam dinding. Polyurethane form akan memenuhi ruang retak dan menolak mana-mana perairan yang sedia ada di antara celahan keluar. Apabila Polyurethane form memenuhi ruang  retak, anda boleh melihat ia melimpah keluar dari retak. Polyurethane form akan kering dalam beberapa saat. Biarkan selama sejam, sebelum pemeriksaan dan jika kebocoran berlaku lagi pemeriksaan akan dilakukan.

kelebihan:
- Permohonan sampingan negatif mungkin
- Penembusan mendalam ke dalam retak sangat kecil
- Buih(foam) tambahan untuk mengisi rongga dan lompang
-  Polyurethane melekat di permukaan basah
- Suntikan Underwater diluluskan
- Kekuatan Baik pelekat, bertoleransi pergerakan yang perlahan selepas pengawetan, isipadu tetap, tiada pengecutan
- tidak akan timbul masalah retak yang baru
- Non-toksik
- #Malaysia
- #KL
Jadi, apa lagi yang anda tunggu?
Like us on https://www.facebook.com/YCLwaterproofing
Hubungi kami @ 012-6891886 atau WhatsApp untuk perundingan PERCUMA masalah anda!!
Add kami di #Wechat YCLwaterproofing
Follow us in google+ https://plus.google.com/+YCLWaterproofingKajang/posts

No comments:

Post a Comment