Thursday, August 24, 2017

Kebocoran di dalam rumah/keretakan di konkrik/leaking/bocor di dinding/leakages/waterproofing contractor malaysia/tandas bocor

Project : Perdana Lakeview East, Cyberjaya

Jobscope : torch-on membrane ( completed works )

Beberapa gejala kebocoran di rumah #Malaysia #KualaLumpur #Selangor #kl mungkin termasuk bunyi air yang mengalir walaupun air telah ditutup, peningkatan yang mengejutkan dalam bil air anda, tempat lembap atau tempat panas di lantai atau permaidani anda. Keretakan dalam lantai atau dinding juga boleh menunjukkan isu asas yang serius, dan anda harus segera memanggil seorang pakar kalis air ( waterproofing specialist malaysia or waterproofing contractor malaysia ) yang pakar dalam papak pengesanan kebocoran dan pembaikan. Menentukan sumber kebocoran boleh sedikit rumit, dan memastikan bahawa ia adalah betul dimeteraikan adalah penting untuk memastikan bahawa kebocoran sepenuhnya tetap dan kerosakan yang tidak bersambung.kebocoran paip boleh menitis ribuan gelen air sebulan ke sekitar permukaan tapak konkrit dan tanah.  Air ini boleh jadi tanah tepu air (semua rongga tanah dipenuhi air,tiada udara), menyebabkan ia membengkak dan tolak atas asas itu sendiri, akhirnya menyebabkan ia beralih dan rebah. Ini adalah apa yang menyebabkan asas untuk retak atau dinding rumah anda untuk retak jika asas telah beralih terlalu banyak. Sama ada anda mengesyaki kebocoran kecil atau satu yang besar, setelah tapak konkrit anda diperiksa oleh kontraktor kalis air profesional yang pakar dalam pengesanan tapak  kebocoran dan pembaikan akhirnya akan menjimatkan masa anda dan duit simpanan anda. Kebocoran ini boleh menyebabkan sejumlah besar kerosakan jika tidak dibaiki dengan segera.

Oleh kerana harga yang meningkat untuk bahan dalam pembinaan, kualiti rumah yang dibeli di #Malaysia #KualaLumpur #Selangor lebih cenderung untuk mengalami masalah seperti keretakan pada konkrit, kebocoran air & kegagalan elektrik / paip dan lain-lain Konkrit sering retak. Ia tidak dapat diiktiraf sebagai berpengalaman. Pembinaan konkrit memerlukan sendi pembinaan (construction joint) dan sendi sejuk (cold joint). Semua bukaan ini yang tidak diingini dalam struktur konkrit boleh menyebabkan masalah yang sangat serius berkenaan kebocoran air. 

Ramai pemilik rumah mulai sedar bahawa pengaliran air di tempat asas-asas konkrit akan mendapati keretakan di bawah tanah mereka, tandas / dinding mandi & tapak bumbung pada pemeriksaan lebih dekat. Selain itu retak juga terjadi disebabkan oleh pengecutan kering, pergerakan haba, dan sebab-sebab lain. Jika retak kecil terjadi, ianya tidak akan menyebabkan masalah serta-merta. Tetapi dari masa ke semasa, retak kecil akan membesar dan menyebabkan masalah punca sakit kepala utama, termasuk mengurangkan integriti struktur atau kebocoran air. 

Jadi, apa lagi yang anda tunggu? Cari waterproofing contractor malaysia atau waterproofing specialist malaysia skrg !!
Hubungi kami YCL Coating Sdn Bhd @ 012-6891886 atau WhatsApp untuk perundingan PERCUMA masalah anda!!

1 comment:

  1. Hi!I like your waterproofing information very much! Maybe you can look our product.Have a nice day!

    C-6 Copper Packer (1.2mm)

    Made of copper.
    Small flow, convenient construction and good control.
    Market our own products.
    Stable quality.

    C-6 Copper Packer (1.2mm)

    ReplyDelete